Passzív ház: Passzívház magazin, Passzívház - Családi ház

Kísérlet a Föld megkerülésére napenergiával hajtott repülőgépen

Payerne, Switzerland: (From left to right) André Borschberg, Co-founder and CEO and Bertrand Piccard, Initiator and Chairman are standing beside the cockpit of Solar Impulse 2, the single seater solar airplane with which they will attempt in 2015 the first round-the-world solar flight.

Technológiai szövetséget kötött az ABB és a Solar Impulse

Az ABB megújuló energiaforrásokhoz, fenntartható közlekedéshez és energiahatékonysághoz kapcsolódó technológiai innovációs törekvése ideális együttműködő partnerré teszi a vállalatot a Solar Impulse számára, amely elsőként kívánja körberepülni a Földet napenergiával hajtott repülőgépe segítségével.Az ABB, az energetika és automatizálás területén a világ piacvezető vállalata bejelentette, hogy támogatni kívánja Bertrand Piccardot és André Borschberget kísérleti projektjükben, amelynek keretén belül 2015-ben napenergiával hajtott repülőgépükkel körberepülik a Földet.

A napelemes repülővel első ízben végrehajtott éjszakai repülés, valamint az Európa, a Földközi-tenger és az Egyesült Államok átrepülésére tett sikeres, rekorddöntőnek számító kísérletek a világ figyelmét már korábban ráirányították Bertrand Piccardra és André Borschbergre, illetve Solar Impulse nevű kísérleti projektjükre, amelynek segítségével bemutatták a tiszta energiatechnológiákban rejlő hatalmas lehetőségeket, valamint hogy a felfedező szellem nem ismer a lehetetlent.

A Solar Impulse csapata most a legnagyobb technológiai kihívásra készül: kizárólag napenergiával hajtott repülőgépen kívánják megkerülni a Földet.  2014. április 9-én a csapat bemutatta új repülőgépét, amellyel 2015-ben megkísérlik a Föld körberepülését.

A Solar Impulse vállalkozásról

Ennek a forradalmian új technológián alapuló, szénszálas repülőgépnek a szárnyfesztávolsága megegyezik egy Boeing 747 (63,4 méter / 208 láb) repülőgép szárnyának méretével, súlya pedig egy kisebb autóénak felel meg (1 600 kg / 3 527 font). Az elkészült modell hét év és mintegy 80 szakember, továbbá 100 partner és tanácsadó megfeszített munkájának, számításainak, szimulációs tevékenységének és tesztelési erőfeszítéseinek eredménye. Soha ezt megelőzően nem építettek még ilyen hatalmas méretű és ilyen kis súlyú repülőgépet a történelem során. A gép szárnyába beépített 12 000 napelem négy darab egyenként 10 lóerős villamosmotor számára biztosít megújuló energiaforrást. A napelemek napközben feltöltik a 400 kg / 881 font súlyú lítium akkumulátorokat, ezzel téve lehetővé a repülőgép számára az éjszakai repülést. /sajtóközlemény

TwitterFacebookGoogle GmailMegosztás

KÉRJÜK, MONDJA EL VÉLEMÉNYÉT!

  

  

  

A következő HTML tag-ek használata engedélyezett:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>